Veelgestelde Vragen

Verzending en bezorging

Op deze pagina lees je alles over verzendkosten, levertijd, verzendmethoden en bezorging.

Gratis verzending

Bestellingen bij VMD Living worden gratis thuisbezorgd in Nederland & België. Dit geld niet voor onze Losse banken/Hoekbanken & U-banken hier kunt u kiezen uit  verschillende verzendmethoden. Deze opties worden weergegeven in uw winkelwagen.

Levertijd

Bij elk product op onze site vind je de verwachte levertijd. Wij doen ons best om bij ieder product de actuele levertijd te vermelden. Deze levertijd vind je ook in de orderbevestiging die je per mail van ons ontvangt zodra je je bestelling hebt geplaatst.

Uiterlijk op de laatste dag voor het verstrijken van de genoemde levertijd, ontvang je van ons per mail een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.

Als je meerdere artikelen bestelt, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kan je aanvragen bij de klantenservice.

Bezorgdiensten

Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

  • Kleine artikelen: pakketdienst (Verschillende koerierdiensten)
    Kleinere artikelen zoals lampen, klokjes of plaids versturen wij met de pakketdienst (meestal DPD, soms DHL of PostNL). Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 1500 Pickup parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat de chauffeur bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
  • Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur
    Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Op de dag dat wij jouw zending overdragen aan de transporteur, ontvang je van ons een status-update per e-mail. Vervolgens belt de transporteur jou binnen 2 werkdagen voor het maken van de bezorgafspraak. Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven (meestal een periode van 2-3 uur) zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten.De transporteur bezorgt op maandag t/m vrijdag(alleen overdag).De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.

Tip: Bij het afronden van je bestelling kun je een alternatief afleveradres opgeven. Zo kun je het pakket bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen.

Bezorging op de Waddeneilanden

Woon jij op een van de Waddeneilanden? Natuurlijk ben je van harte welkom om je bestelling bij ons te plaatsen. Houd er wel rekening mee dat de levertijd in de meeste gevallen iets langer zal zijn, omdat we de verzending dan moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder.

Betaalmethoden

iDeal

Betaal je het liefst vooraf? iDeal is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

Bancontact (voor Belgische klanten)

Woon je in België? Natuurlijk accepteren wij ook betalingen met Bancontact (voorheen MisterCash).

Paypal

Als je een PayPal rekening hebt, kun je je bestelling betalen met PayPal. Je PayPal-account koppel je eenvoudig aan je betaalrekening of creditcard. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Santander

Gespreid betalen is mogelijk vanaf een aankoopbedrag van €250 tot €10.000,-.

Tijdens de aanvraag kan je kiezen in hoeveel termijnen je het aankoopbedrag wil terugbetalen. De keuze bestaat uit: 12,18,24,36,48 & 72 maanden.  Om via Santander te kunnen betalen moet je de volgende stappen doorlopen:

  • Inkomsten/lasten toets
  • Identificatie

Dit gebeurt allemaal online, zorgvuldig en uiterst efficiënt. Direct krijg je te horen of gespreid betalen mogelijk is. Als de aanvraag volledig is afgerond en door santander wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven. Voor meer informatie bezoek onze pagina santander.
of neem contact met ons op via onze klantenservice

Bestellen & Retourneren

Retourneren?

Je hebt je bestelling ontvangen, maar het is toch niet helemaal wat je ervan verwacht had? Geen probleem! Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

We bieden je 2 opties aan om je bestelling te retourneren. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. In de drie hieronder beschreven retouropties vind je hierover meer informatie.

We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Gebruik alleen transparant tape (geen duct-tape) om de verpakking dicht te plakken. Schrijf niet op de doos!

Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren)
  1. Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).
  2. Meld je retourzending hier aan.
  3. Je ontvangt van ons per email het retouradres en het nummer van je retourzending. Plak dit briefje op iedere doos.
  4. Lever het pakket in bij een PostNL pakketpunt of DHL Parcelshop. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
  5. Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.
  6. Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. 
Retourneren in de winkel (gratis)
  1. Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).
  2. Meld je retourzending hier aan.
  3. In de winkel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt. Let op: er wordt geen contant geld terugbetaald.
  4. Onze openingstijden en adresgegevens vind je hier.
Voorwaarden
  • Het product is binnen 28 dagen na ontvangst weer bij ons binnen;
  • Voor een soepele verwerking vragen we je je retourzending aan te melden via deze link;
  • Het product is slechts in zoverre uitgepakt of gebruikt om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Bekijk het product dus gerust zoals je in een winkel zou doen;
  • Het product is in de originele staat en verpakking (indien mogelijk);
  • Het product wordt in goede staat bij ons afgeleverd, zonder montage- en transportschade. Wees in je bedenktijd dus voorzichtig en breng geen schade toe aan het product. Wij mogen een schadevergoeding inhouden voor beschadigingen die bij de consument zijn ontstaan.
Service & garantie

Is er een probleem met je product, bijvoorbeeld transportschade of een imcomplete levering? Kijk dan bij Service en klachtafhandeling.

Hoe bestel ik een product?

Door op het product te klikken en vervolgens deze toe te voegen aan uw winkelwagen. Wanneer u dit heeft gedaan. Kunt u uw winkelwagen bekijken en vervolgens uw artikelen aanpassen of verder  gaan met afrekenen.